Close
Søke

Salgs- og leveringsbetingelser

 

Følgende vilkår gjelder for alle leveranser fra 4Sounds Nettbutikk, så lenge det ikke er inngått andre skriftlige avtaler mellom kjøper og 4Sound.

Bestilling

På 4Sound.no kan du kun bestille varer som er tilgjengelig på vår hjemmeside.

Når du handler i 4Sounds nettbutikk inngås avtalen på norsk. Hvis du ønsker å motta en kopi av din ordrebekreftelse kan du logge inn på siden eller sende en e-post til web@4sound.no

Vi gjør oppmerksom på at software som lastes ned digitalt ikke kan returneres når varen er levert (sendt pr. e-post).

 

Betaling

I vår nettbutikk kan du betale på følgende måter:

Kredittkort (Visa og Mastercard): Betaling med kredittkort hos 4Sound er trygt og enkelt. Betaling foregår via Nets for best mulig sikkerhet.

Faktura: Betal innen 10 dager etter at varen er sendt. Fakturagebyr på 39,- kommer i tillegg til vanlig frakt. Faktura tilbys via Santander.

Finansiering: Utsett betalingen eller del opp betalingen og betal litt hver måned. Kontokreditten tilbys via Santander. Kredittvurdering foretas umiddelbart ved søknad av Santander.

Alle priser er inkl. norsk moms.

Er betalingen gjennomført med debet/kredittkort vil du bli trukket først når din ordre er sendt fra vårt lager. Pengene er kun reservert i tiden fra bestillingen er lagt inn til varen er sendt.

 

Frakt og levering

Når alle varer er på nettbutikklager: Som hovedregel ekspederes og sendes bestillingen innen en til tre virkedager så lenge alle varer er på tilgjengelig på vårt nettbutikklager. Sendingene håndteres som hovedregel av Bring og Posten.

Når ikke alle varer er på nettbutikklager: Hvis du bestiller en vare på hjemmesiden som ikke er på vårt sentrallager, skaffer vi varen fra vår leverandør. Det må beregnes en leveringstid på mer enn fire virkedager på varer som ikke er på hovedlager. Forventet leveringstid vil bli opplyst om på e-post etter bestillingen, så snart vi har fått forventet leveringsdato fra leverandør. Forventet leveringstid kan også være opplyst på 4Sound.no under varekortet.

Hvordan varen sendes: Alle ordrer som sendes fra nettbutikken blir sendt til ditt nærmeste postkontor hovedsakelig med Posten Norge. Har du bestilt en vare som veier over 35 kg inklusiv emballasje blir varen levert til deg på gateplan av Bring. Bring tar kontakt med deg for å avtale nærmere leveringstidspunkt. Har du bestilt flere varer hvorpå de andre varene er under 35 kg må disse selv hentes på ditt lokale postkontor. Posten tilbyr hjemlevering fra deres postkontor, men prisene løper da fra Postens egne satser og er ikke en kostnad 4Sound dekker.

Bestilling fra utlandet: Det er per dags dato ikke mulig å bestille fra utlandet.

 

14 dagers retur

Dersom varene ikke lever opp til dine forventninger har du mulighet til å returnere dem til oss og få pengene dine tilbake.

Er du ikke fornøyd med varen/e kan du sende det tilbake til oss, selvfølgelig helt gratis. Har du betalt for varene med kredittkort blir pengene overført tilbake på samme bankkort etter vi har mottatt varen/e. Har du valgt faktura som betalingsmetode vil fakturaen krediteres. Om fakturaen allerede er betalt blir pengene overført til samme konto som ble brukt ved betaling.

Returretten forutsetter at varen sammen med originalemballasje returneres i samme stand som den ble levert. Vi tilbyr ingen retur på programvare med brutt forsegling, download-varer, blåseinstrumenter, In-ear, hodetelefoner og skreddersydde produkter, dette gjelder også fysiske produkter der det medfølger programvare.

Produkter kjøpt i nettbutikken kan også returneres direkte til en av våre fysiske butikker

Viktige anbefalinger:

Spar på originalemballasjen. Du som kunde er ansvarlig for produktet under transport tilbake til oss, varen må pakkes forsvarlig. Varen/e skal alltid returneres i den opprinnelige produktpakningen og transportemballasjen den ble levert i.

Varen/e skal være komplett. Det innebærer at alt tilbehør slik som kabler, bruksanvisning, batterier e.l skal være med i returen. Dersom returen ikke er komplett vil 4Sound fakturere for delen/e som måtte mangle.

Vi tar vare på kvitteringen for deg, men anbefaler sterkt at du selv tar vare på den også.

Når vi har mottatt varen i retur vil vi betale hele beløpet tilbake til deg, inkludert fraktkostnaden. Ved bankoverføring garanterer vi en behandlingstid på 5-10 virkedager. Ved tilbakebetaling til kredittkort garanterer vi på grunn av behandlingstid hos kortadministrator 5-10 virkedager.

Før du returnerer produktet:

For at vi skal så rakt og effektivt som mulig kan behandle returen, må du på forhånd kontakte oss på web@4sound.no eller telefon 21 45 60 60 for å kunne motta returlapp. Om du ønsker å returnere ordren din sender vi deg ferdigutfylt returlapp du selv må skrive ut og teipe godt på forsendelsen. Da kan du levere forsendelsen til oss fraktfritt fra alle Postens postkontor. Husk å pakk varen/e godt inn.

For at din retur skal være gyldig må du huske å fylle ut angrerettskjemaet som du skal ha mottatt ved bestilling, den skal legges det med forsendelsen i tillegg til kvittering. Blir ikke dette gjort vil behandlingstiden på returen bli betraktelig lenger.

Vi har pr i dag ikke 14 dagers retur i våre fysiske butikker

 

Garanti og reklamasjon

4Sound har 2 års reklamasjonsrett på solgte varer. Vi hjelper deg hvis du har problemer med produktene dine, og tilbyr reparasjon på autoriserte verksteder. Det er din kvittering som gjelder som reklamasjonsbevis, så pass godt på den.

Reklamasjonen faller bort dersom feilen skyldes forhold forårsaket av kjøperen, inkludert feilaktig installering av programvare, ulykke eller misbruk av produkter, feil bruk av disse eller manglende vedlikehold. Dette gjelder også skade på instrumenter grunnet tørking, fuktighet og temperaturendringer.

Unntatt fra 24 måneders reklamasjon er brukte varer, samt strenger, batterier, forsterkerrør, cross-fadere og andre slitedeler. Her henviser vi til forbrukerkjøpsloven.

Når du kjøper disse produktene har du selvfølgelig reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven. Dette betyr at du enten kan få dem reparert, erstattet, pengene tilbake eller reduksjon i pris, avhengig av den konkrete situasjonen.

Selvfølgelig er det et krav at klagen er berettiget og at mangelen ikke skyldes feil bruk av produktet eller annen skadelig atferd.

Hvor raskt bør jeg reklamere? Du må klage innen "rimelig tid" etter at du har oppdaget skaden på produktet. Hvis du reklamerer innen to måneder etter at mangelen er oppdaget, er kravet alltid betimelig. Vanlig praksis er å melde ifra så fort skaden er skjedd. Ta kontakt oss på web@4sound.no eller telefon 21 45 60 60 for å motta returlapp til din service.

Varen min må på service: Ta kontakt med oss for å gi en feilbeskrivelse av varen. Vi vil deretter avgjøre om vi sender varen på service eller om du får ny vare. Frakt betales av 4Sound. Om feilbeskrivelsen ikke stemmer eller varen fungerer som den skal må du selv betale frakt tilbake, i form av postoppkrav.

Før du returnerer servicen:

Ta kontakt med oss for å motta returlapp, serviceseddel med feilbeskrivelse, legg serviceseddelen med forsendelsen i tillegg til kvittering.

Bemerk! Vi aksepterer ikke pakker som sendes pr. postoppkrav eller lignende.

Husk at produktet alltid skal returneres i beskyttende emballasje.

 

Personlig informasjon

For å fullføre en ordre i nettbutikken vår må du oppgi følgende personlige opplysninger: navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse. Denne informasjonen vil vi bruke for å levere varene til deg. Informasjonen blir registrert hos 4Sound og lagres på ubestemt tid. Informasjonen vi lagrer er: navn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, hvilke produkter du har kjøpt og når du kjøpte dem. Informasjon gitt til 4Sound vil ikke bli videreformidlet eller solgt til tredjepart.

Personopplysninger blir registrert hos GH4S AS. Ved innsamling av personlig informasjon gjennom vår nettside sikrer vi at det alltid skjer med ditt uttrykkelige samtykke, slik at du er informert om nøyaktig hvilke opplysninger som samles inn og hvorfor.

Styret og de ansatte hos GH4S AS har tilgang til opplysninger som er registrert om deg. Dataansvarlig for 4sound.no er GH4S AS. Vi lagrer ikke kundedata kryptert. Vi vil ikke overføre kundeinformasjon kryptert.

Som registrert hos GH4S AS har du alltid rett til å protestere mot registreringen. Du har også rett til å inspisere informasjon registrert om deg. Du har disse rettighetene ved

personopplysningsloven, og spørsmål om dette bør rettes til GH4S AS via e-post til web@4sound.no.

 

Cookies

På 4sound.no brukes cookies for å optimalisere nettstedet og dets funksjonalitet, og dermed for å gjøre besøket så enkelt som mulig for deg. Du kan alltid slette cookies fra din datamaskin (hvordan avhenger av nettleseren din).

 

Statistikk

4sound.no benytter seg av statistikk. Dette betyr at et statistikksystem samler informasjon som kan gi et statistisk bilde av hvor mange besøkende en nettside har hatt, hvor de kommer fra og i hvilken del av dette nettstedet de logger ut m.m. På www.4sound.no brukes statistikken til å optimalisere nettstedet og dets funksjonalitet.

 

Sikkerhet

4Sound har ikke tilgang til kortnummer eller personnummer du oppgir ved betaling. Vi har kun mulighet for å kansellere kjøpet, eller endre beløpet på ordren til en mindre beløp.

Barn og unge under 18 år

Du skal være fylt 18 år for å handle på 4Sound.no. Vi inngår ikke avtaler med mindreårige (under 15 år) uten foresattes godkjennelse.

 

Forbehold

Det tas forbehold om trykkfeil, feil på nettsiden, lagerfeil, feil i spesifikasjoner eller priser som en følge av manglende oppdatering av nettsiden, på samme måte som det tas forbehold om prisendringer, kursendringer eller utsolgte varer.

 

Ansvar

4Sound påtar seg ansvar i henhold til gjeldende norsk lov.